Z życia przedszkola

Tydzień VII. Koszyk Pani Jesieni

W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznawaliśmy cechy różnych warzyw i owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiedzieliśmy się też, jak są zbudowane niektóre owoce oraz grzyby. Obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, zbieraliśmy liście, żołędzie. Dzieci poznały głoskę t. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe. Przedszkolaki grały w gry dydaktyczne, śpiewały piosenkę „W deszczu”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych.
Ponadto przystąpiliśmy do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”. Raz w miesiącu będziemy realizować zadania wyznaczone przez organizatorów projektu.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Tydzień VI. Jesienna przyroda

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o pięknie przyrody. Tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznawaliśmy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu, którym się żywią. Ponadto rozmawialiśmy na temat tego, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym z nich zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Poznawaliśmy gatunki ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Przedszkolaki poznały głoskę l oraz cyfrę 1. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe. Dzieci śpiewały piosenkę „Malowała jesień”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenki, grały na wybranych instrumentach muzycznych. Wykonały prace plastyczne: „Odloty ptaków”, „Jesienna wiewiórka”.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Tydzień IV. Idzie jesień przez świat

W tym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil. Przedszkolaki poznały głoskę m. Podczas zabaw wyszukiwały głoskę w podanych słowach. Przeliczały elementy w zbiorach. Dzieci utrwaliły jesienne kolory i zakodowały jesienne drzewo z kolorowych kubeczków. Śpiewały piosenkę „Malowała jesień”. Uczestniczyły w zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach. Ponadto wykonały pracę plastyczną „Jesienne drzewa” oraz malowały farbami na folii. Była to świetna zabawa pobudzająca zmysły.

 

12345678910111213

Tydzień V. Pomocna dłoń

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat bezpieczeństwa. Dzieci uczyły się, jak być asertywnym w różnych sytuacjach – w kontaktach ze znajomymi i nieznajomymi. Poznawały instytucje, które zajmują się udzielaniem pomocy – pogotowie, policję, straż pożarną. Uczyły się numerów alarmowych i prawidłowego sposobu wzywania pomocy. Dzieci dowiedziały się, że w takich sytuacjach niezwykle ważna jest znajomość własnego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, ale nie można tych informacji przekazywać każdej napotkanej osobie. Poznaliśmy głoskę a.
Podczas zabaw dzieci przypominały wygląd i nazwy figur geometrycznych, układały z nich rytmy, które następnie odtwarzały za pomocą ruchu. Przedszkolaki śpiewały piosenkę o bezpieczeństwie i tańczyły walczyka.
Podczas eksperymentu wspólnie podziwialiśmy kolorowy wulkan – reakcję chemiczną. Ponadto obchodziliśmy Dzień chłopaka, Światowy Dzień Uśmiechu oraz Europejski Dzień Języków Obcych.

 

123567891011121314151617181920

Jesteśmy bezpieczni - Tydzień III w oddziale przedszkolnym

W trzecim tygodniu września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim o bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Poznawaliśmy i przypominaliśmy sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Poznawaliśmy wybrane znaki drogowe: ostrzegawcze, informacyjne, nakazu i zakazu, określaliśmy ich znaczenie, podawaliśmy ich kolor oraz kształt. Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Podczas zabaw językowych poznaliśmy obraz graficzny głoski „o” – literę „o, O”, podawaliśmy wyrazy rozpoczynające się głoską "o", dzieliliśmy słowa na sylaby, składaliśmy sylaby w wyrazy. Wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchaliśmy wierszy i opowiadań. Nauczyliśmy się piosenki „Płotek” oraz uczestniczyliśmy w zabawach muzycznych i ruchowych.

Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, a także rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Poprzez udział w zajęciach z kodowania dzieci rozwijają umiejętności logicznego myślenia, kształtują wyobraźnię przestrzenią oraz wprowadzane są w świat cyfrowy.

IMG 20200914 094540  IMG 20200914 104615   IMG 20200914 104636 IMG 20200916 101856 
 IMG 20200916 101943  IMG 20200916 102322  IMG 20200916 102640  IMG 20200916 103617
 IMG 20200916 104259  IMG 20200916 110329  IMG 20200916 121607  IMG 20200916 121855
 IMG 20200917 094155  IMG 20200917 104515  IMG 20200918 094337  IMG 20200918 095650
IMG 20200918 100531 IMG 20200918 101803 IMG 20200918 105544 IMG 20200918 110828
IMG 20200921 085418 IMG 20200921 100933 IMG 20200921 123633 IMG 20200922 095250
IMG 20200922 095340 IMG 20200922 100517 IMG 20200922 110449 IMG 20200922 124248