Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółySzkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółyW trzecim tygodniu września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim o bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Poznawaliśmy i przypominaliśmy sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Poznawaliśmy wybrane znaki drogowe: ostrzegawcze, informacyjne, nakazu i zakazu, określaliśmy ich znaczenie, podawaliśmy ich kolor oraz kształt. Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Podczas zabaw językowych poznaliśmy obraz graficzny głoski „o” – literę „o, O”, podawaliśmy wyrazy rozpoczynające się głoską "o", dzieliliśmy słowa na sylaby, składaliśmy sylaby w wyrazy. Wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchaliśmy wierszy i opowiadań. Nauczyliśmy się piosenki „Płotek” oraz uczestniczyliśmy w zabawach muzycznych i ruchowych.
Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, a także rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Poprzez udział w zajęciach z kodowania dzieci rozwijają umiejętności logicznego myślenia, kształtują wyobraźnię przestrzenią oraz wprowadzane są w świat cyfrowy.
Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, witamy w nowym roku szkolnym. Dla niektórych z nas, będzie to już drugi rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W tym roku w naszej grupie pojawiła się dwójka nowych przedszkolaków, dlatego w tym tygodniu, przypominaliśmy sobie, co oznacza koleżeńskość i na czym polega oraz jak pomóc koleżankom i kolegom w nowych sytuacjach. Wspólnie przypominaliśmy sobie, na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy „Kodeks przedszkolaka”. Dowiedzieliśmy się, co to takiego portret. Wykonaliśmy też własny autoportret. Ćwiczyliśmy szybkie ustawienia w kole, w szeregu i w rzędzie. Podczas zabaw dzieci określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, z prawej/z lewej strony, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania lub tupania.
Przedszkolaki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu. Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci” oraz uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych do piosenki.
1. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
2. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze
do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.
3. Wszystkim wchodzącym do budynku szkoły należy umożliwić skorzystanie z płynu do dezynfekcji rąk.
4. Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić
do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:
a) 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
b) dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
c) dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
d) opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
5. W miarę możliwości należy ograniczyć przebywanie
w szkole osób z zewnątrz do niezbędnego minimum (obowiązuje je stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych) i w wyznaczonych obszarach.
6. Należy zapewnić sposoby szybkiej, skutecznej komunikacji z opiekunami ucznia. Rekomendowany jest kontakt z wykorzystaniem technik komunikacji na odległość.
7. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, należy odizolować ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu, zapewniając min. 2 m odległości od innych osób, i niezwłocznie powiadomić rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).
8. Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
9. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
10. Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.
11. Nauczyciel w klasach I-III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
12. Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym w czasie przerw.
13. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
14. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawki, rzeczy.
15. Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej, a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych. Środki do dezynfekcji rąk powinny być rozmieszczone
w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wychowanków pod nadzorem opiekuna. Świetlice należy wietrzyć nie rzadziej, niż co godzinę w trakcie przebywania dzieci w świetlicy.
Rozpoczęcie roku szkolego odbędzie się w dwóch grupach. Klasy 4,6,7 spotykają się o godzinie 8:00, klasy 1,2 i oddział przedszkolny o godzinie 9:00
Terminy konsultacji dla klasy V i VI
• informatyka – wtorek godz. 10:00 – 11:00, Krzysztof Dudek
• geografia – środa godz. 12:00 – 13:00, Alicja Makuch
• matematyka, biologia – środa godz. 13:00 – 14:00, Barbara Wróbel
• język angielski – czwartek godz. 16:30 – 17:30, Teresa Konik
• matematyka – czwartek godz. 11:15 – 12:15, Natasza Kajdas-Kimak
• historia, biologia – piątek godz. 13:00 – 14:00, Bernadetta Knapik
• religia, plastyka, muzyka – piątek godz. 8:00 – 9:00, Teresa Koczurkiewicz
1. Obowiązki rodziców niezbędne do zapewnienia bezpieczeństwa
2. Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o uczestniczeniu dziecka w konsultacjach
3. Oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów o zamiarze korzystania z zajęć opiekuńczo-wychowawczych
4. Procedury postępowania na wypadek zakażenia koronawirusem
5. Procedury weryfikacji stanu zdrowia dziecka
6. Procedury przyjmowania i odbierania dzieci do przedszkola
Zapraszam uczniowską społecznośc na stronę Zdalne Smolice. Znajdziecie tam materiały do zdalnej nauki.
Zachęcamy wszystkich uczniów do zapoznania się z materiałem przygotowanym przez MEN i opublikowanym na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje. Dodatkowo prosimy o regularne sprawdzanie dziennika elektronicznego, gdzie nauczyciele bedą przesyłać materiały do pracy.