W trzecim tygodniu września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim o bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Poznawaliśmy i przypominaliśmy sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Poznawaliśmy wybrane znaki drogowe: ostrzegawcze, informacyjne, nakazu i zakazu, określaliśmy ich znaczenie, podawaliśmy ich kolor oraz kształt. Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Podczas zabaw językowych poznaliśmy obraz graficzny głoski „o” – literę „o, O”, podawaliśmy wyrazy rozpoczynające się głoską "o", dzieliliśmy słowa na sylaby, składaliśmy sylaby w wyrazy. Wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchaliśmy wierszy i opowiadań. Nauczyliśmy się piosenki „Płotek” oraz uczestniczyliśmy w zabawach muzycznych i ruchowych.
Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, a także rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Poprzez udział w zajęciach z kodowania dzieci rozwijają umiejętności logicznego myślenia, kształtują wyobraźnię przestrzenią oraz wprowadzane są w świat cyfrowy.
Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, witamy w nowym roku szkolnym. Dla niektórych z nas, będzie to już drugi rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W tym roku w naszej grupie pojawiła się dwójka nowych przedszkolaków, dlatego w tym tygodniu, przypominaliśmy sobie, co oznacza koleżeńskość i na czym polega oraz jak pomóc koleżankom i kolegom w nowych sytuacjach. Wspólnie przypominaliśmy sobie, na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy „Kodeks przedszkolaka”. Dowiedzieliśmy się, co to takiego portret. Wykonaliśmy też własny autoportret. Ćwiczyliśmy szybkie ustawienia w kole, w szeregu i w rzędzie. Podczas zabaw dzieci określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, z prawej/z lewej strony, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania lub tupania.
Przedszkolaki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu. Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci” oraz uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych do piosenki.