Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółySzkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółyW tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat pracowitości. Skoncentrowaliśmy na przygotowaniach człowieka do zimy – sposobach przetwarzania i przechowywania owoców, warzyw, grzybów i innych darów jesieni. Dzieci poznały pracę pszczelarza. Szukały w najbliższym otoczeniu postaci oraz bohaterów opowiadań charakteryzujących się pracowitością.
Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym. Przedszkolaki poznały głoskę i. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznały liczbę 2. Wspólnie graliśmy w gry dydaktyczne, słuchaliśmy utworu „Czardasz” Vittorio Monti’ego. Dzieci wykonały prace plastyczne: „Jesienne leśnodinozaury” i „Skarby jesieni - gruszka”.
Przystąpiliśmy do projektu czytelniczego "Mała książka - wielki człowiek” realizowany przez Instytut Książki oraz wykonaliśmy drugie zadanie w projekcie edukacyjnym "Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa" - plakat zachęcający do odwiedzin w Centrum Bajki w Pacanowie.
W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznawaliśmy cechy różnych warzyw i owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiedzieliśmy się też, jak są zbudowane niektóre owoce oraz grzyby. Obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, zbieraliśmy liście, żołędzie. Dzieci poznały głoskę t. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe. Przedszkolaki grały w gry dydaktyczne, śpiewały piosenkę „W deszczu”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych.
Ponadto przystąpiliśmy do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”. Raz w miesiącu będziemy realizować zadania wyznaczone przez organizatorów projektu.
Dzień Języków Obcych w naszej szkole połączył elementy nauki i zabawy oraz zachęcił uczniów do nauki języków.
Uczniowie uczyli się popularnej piosenki Panie Janie w pięciu wersjach językowych: francuskiej, angielskiej, niemieckiej, włoskiej i hiszpańskiej. Ponadto chętnie uczestniczyli także w grach planszowych oraz interaktywnych przy użyciu tablicy interaktywnej.
Głównym celem Dnia Języków Obcych w oddziale przedszkolnym było uświadomienie dzieciom, że bez względu na wiek należy uczyć się języków obcych. Tego dnia zabraliśmy naszych przedszkolaków w podróż po kilku krajach europejskich. We Włoszech przygotowaliśmy pyszną pizzę, we Francji zobaczyliśmy wieżę Eiffla, którą sami próbowaliśmy potem zbudować z kolorowych kubeczków i klocków. Natomiast w Wielkiej Brytanii zatańczyliśmy taniec ludowy Morris, poznaliśmy angielskie słowa i zapoznaliśmy się z ich prawidłową wymową! Posłużyły nam do tego celu karty multisensoryczne. Za pomocą aplikacji skanowaliśmy kody QR, a następnie wysłuchiwaliśmy informacji w języku angielskim o tym, co jest przedstawione na planszy.
W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o pięknie przyrody. Tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznawaliśmy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu, którym się żywią. Ponadto rozmawialiśmy na temat tego, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym z nich zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Poznawaliśmy gatunki ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Przedszkolaki poznały głoskę l oraz cyfrę 1. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe. Dzieci śpiewały piosenkę „Malowała jesień”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenki, grały na wybranych instrumentach muzycznych. Wykonały prace plastyczne: „Odloty ptaków”, „Jesienna wiewiórka”.
4 października przypada Światowy Dzień Zwierząt ustanowiony w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji i rozpoczyna się miesiąc dobroci dla zwierząt, który według Nas powinien trwać cały rok.
Szkolne Koło PCK zorganizowało apel z tej okazji a uczniowie klas IV i VI wykonali portrety swoich czworonożnych przyjaciół.
Warto się zastanowić, czy nie możemy pomóc jakiemuś pokrzywdzonemu przez los lub złych ludzi biedakowi, który mieszka w schronisku. Rozejrzyjmy się także po okolicy - może ktoś maltretuje swojego psa lub kota? Może warto interweniować? Pamiętajmy, że zwierzęta także czują, a swojego wybawiciela potrafią obdarzyć bezgranicznym oddaniem i miłością. NIE BĄDŹMY OBOJĘTNI!
W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat bezpieczeństwa. Dzieci uczyły się, jak być asertywnym w różnych sytuacjach – w kontaktach ze znajomymi i nieznajomymi. Poznawały instytucje, które zajmują się udzielaniem pomocy – pogotowie, policję, straż pożarną. Uczyły się numerów alarmowych i prawidłowego sposobu wzywania pomocy. Dzieci dowiedziały się, że w takich sytuacjach niezwykle ważna jest znajomość własnego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, ale nie można tych informacji przekazywać każdej napotkanej osobie. Poznaliśmy głoskę a.
Podczas zabaw dzieci przypominały wygląd i nazwy figur geometrycznych, układały z nich rytmy, które następnie odtwarzały za pomocą ruchu. Przedszkolaki śpiewały piosenkę o bezpieczeństwie i tańczyły walczyka.
Podczas eksperymentu wspólnie podziwialiśmy kolorowy wulkan – reakcję chemiczną. Ponadto obchodziliśmy Dzień chłopaka, Światowy Dzień Uśmiechu oraz Europejski Dzień Języków Obcych.
W tym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil. Przedszkolaki poznały głoskę m. Podczas zabaw wyszukiwały głoskę w podanych słowach. Przeliczały elementy w zbiorach. Dzieci utrwaliły jesienne kolory i zakodowały jesienne drzewo z kolorowych kubeczków. Śpiewały piosenkę „Malowała jesień”. Uczestniczyły w zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach. Ponadto wykonały pracę plastyczną „Jesienne drzewa” oraz malowały farbami na folii. Była to świetna zabawa pobudzająca zmysły.